مهاجرت به کانادا رویای دیرینه بسیاری از ما است. اما بسیاری از افراد به جای نگه داشتن آن در ذهن خود، برای این رویا تلاش می‌کنند.

وقتی بحث مهاجرت به کانادا از رویا فراتر می‌رود و جدیت پیدا می‌کند، کاهش هزینه‌ها اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند.

شما حتی اگر موفق به پذیرش تحصیلی فول فاند از یکی از دانشگاه‌های این کشور شوید، باز هم هزینه‌های زیادی برای پرداخت دارید. متاسفانه به دلیل ارزش پایین پول ایران هر مقدار هزینه‌های ارزی کم باشد،  می‌تواند روی دوش افرادی سنگینی کند که قصد مهاجرت دارند.

از سال 2012 سفارت کانادا در ایران تعطیل شده است و شما برای کارهای مربوط به سفارت مانند تحویل و تایید مدارک و انگشت‌نگاری نیاز به حضور در آن‌جا خواهید داشت.

 

یکی از دغدغه‌های افرادی که در شرف مهاجرت هستند پیدا کردن سفارت‌های ارزان در کشورهای همسایه ایران است.

چرا نیاز به حضور در سفارت دارم؟

تحویل مدارک پروسه‌ای است که انجام آن هم به‌صورت حضوری و همچنین آنلاین امکان پذیر است. آنلاین انجام دادن این پروسه در شرایطی که سفارت کانادا در ایران تعطیل است کاری به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود.

اما بعد از تایید مدارکتان برای اخذ ویزا و انگشت نگاری نیاز به حضور در سفارت پیدا خواهید کرد. انگشت نگاری فرآیندی است که معمولا برای آن 30 روز زمان دارید تا به یکی از مراکز وک کانادا مراجعه کنید.

از آن‌جایی که در ایران چنین مرکزی وجود ندارد، پیدا کردن ارزان‌ ترین سفارت‌ های کانادا برایتان اهمیت پیدا می‌کند.

ارزان‌ ترین سفارت‌ های کانادا در همسایگی ایران

هزینه خدمات در تمام سفارت‌های کانادا برای افراد بین 14 تا 80 سال یکسان است. افراد زیر 14 سال و بالای 80 سال نیز نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

شما اگر به هر سفارت یا دفتر وک مراجعه کنید باید برای فرآیند انگشت نگاری 85 دلار آمریکا و برای اخذ ویزا 100 دلار هزینه کنید. این هزینه‌ها در تمام دنیا یکسان است.

اما چیزی که یک سفارت را برای شما انتخاب ارزان‌تری می‌کند خدمات آن نیست، هزینه شما برای سفر و اقامت در کشورهایی است که دفاتر وک دارند. 

سفارت‌های کانادا در ترکیه، ارمنستان، امارات، پاکستان، گرجستان و آذربایجان به دلیل فاصله نزدیکی که تا ایران دارند گزینه‌های مناسبی برای ایرانیان هستند. اما سفر به کدام یک از این کشورها برای حضور در سفارت از لحاظ اقتصادی مناسب‌تر است؟ در ادامه به بررسی هرکدام می‌پردازیم.

سفارت کانادا در ترکیه

دفاتر وک کانادا در ترکیه از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود در لیست نیست، اما یکی از محبوب‌ترین آن‌ها است. کانادا در این کشور دو سفارت فعال در شهرهای استانبول و آنکارا دارد که شما می‌توانید با گرفتن وقت قبلی به آن‌ها مراجعه کنید.

بسته به نوع پرواز و ایرلاینی که انتخاب می‌کنید تنها برای بلیط رفت و برگشت خود باید چیزی در حدود 5 تا 40 میلیون هزینه کنید.

این هزینه تنها برای بلیط رفت و برگشت شما است و شامل هزینه اقامت نمی‌شود. ترکیه می‌تواند همزمان گزینه‌ای ارزان و یا گران باشد. این بستگی به شما دارد که بخواهید در این کشور اقامت هم داشته باشید و در صورت چنین تصمیمی چه هتلی را انتخاب کنید.

علاوه بر این استانبول و آنکارا دو شهر توریستی و زیبا در جهان هستند که سالانه مسافران زیادی از آن بازدید می‌کنند. با انجام کارهای مربوط به سفارتتان در این کشور می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و به تفریحاتتان نیز برسید.

سفارت کانادا در پاکستان

سفر به پاکستان را بسیاری از افراد در اولویت‌های خود قرار نمی‌دهند اما یکی از گزینه‌های در دسترس و بسیار نزدیک است.

کانادا در این کشور سه سفارت در شهرهای لاهور، اسلام آباد و کراچی دارد که برای خدمات‌رسانی به متقاضیان مهاجرت به این کشور آماده هستند.

هزینه پرواز رفت و برگشت شما تا هرکدام از این شهرها بسته به نوع پرواز و ایرلاین چیزی در حدود 20 تا 40 میلیون می‌شود که در مقایسه با ترکیه گران‌تر به نظر می‌رسد.

در کمترین زمان ممکن شما تا رسیدن به پاکستان 7 ساعت پرواز دارید که در مقایسه با ترکیه حدودا 4 ساعت بیشتر است.

اما ارزش واحد پول پاکستان در مقایسه با ترکیه کمتر است و هزینه‌های درون این کشور شاید برایتان ارزان‌تر تمام شود. مراجعه به سفارت‌های کانادا در پاکستان شاید ارزان‌ترین گزینه موجود نباشد اما یکی از ارزان‌ترین‌ها است.

سفارت کانادا در امارات

امارات یکی از کشورهای محبوب ایرانیان برای سفرهای تفریحی است که خدمات سفارت‌های کانادا نیز در آن قابل دسترسی است. کانادا در این کشور در دو شهر ابوظبی و دبی دفاتر کارگزاری وک دارد.

شما برای سفر به امارات و انجام کارهایتان در یکی از دفاتر وک این کشور نیاز به اخذ ویزای توریستی دارید. این ویزا برخلاف سایر کشورها توسط سفارت‌ها صادر نمی‌شود و برای آن باید به اداره مهاجرت این کشور از طریق کارگزارهای معتبر درخواست دهید.

برای دریافت ویزای توریستی دبی می‌توانید آنلاین هم اقدام کنید. با توجه به نوع پرواز و ایرلاین هزینه بلیط رفت و برگشت شما به دبی چیزی در حدود 5 تا 20 میلیون و به ابوظبی تقریبا 10 تا 60 میلیون می‌‌شود.

 

در گذشته مشکلاتی برای اخذ ویزای توریستی امارات برای ایرانیان پیش آمده بود که با برطرف شدن آن‌ها، سفر به دبی برای انجام کارهای مربوط به سفارت کانادا یکی از گزینه‌های ارزان و مناسب است.

این سفر علاوه بر انجام کارهای اداری می‌تواند برای تفریح شما هم گزینه‌ای مناسب و جذاب باشد.

سفارت کانادا در گرجستان

گرجستان یکی از مقاصد تفریحی جدید ایرانیان است که در حال حاضر سفر به آن متقاضیان زیادی دارد. یکی از سفارت‌های کانادا در شهر تفلیس گرجستان قرار دارد که گزینه مناسبی برای انجام کارهای اداری شما است.

هزینه بلیط رفت و برگشت شما به تفلیس بسته به نوع پرواز و ایرلاین چیزی در حدود 11 تا 30 میلیون تومان می‌شود.

به دلیل مسافت نزدیک میان ایران و گرجستان و هزینه‌های نسبتا مناسب آن، سفارت کانادا در تفلیس یکی از محبوب‌ترین‌ها در میان ایرانیان است. شما با سفر به تفلیس علاوه بر انجام کارهایتان می‌توانید اقامت زیبا و لذت‌بخشی هم داشته باشید.

سفارت کانادا در ارمنستان

ارمنستان یکی از همسایگان ایران است که با آن مرز خاکی دارد. فاصله هوایی بین ایران و ارمنستان کوتاه است و هزینه کم اقامت در آن، ارمنستان را یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجران ایرانی تبدیل کرده است.

کی از سفارت‌های کانادا در شهر ایروان واقع شده است. شما می‌توانید با یک پرواز مستقیم از تهران یک و نیم ساعت بعد به ایروان برسید. این فاصله کوتاه برای بسیاری از افراد که قصد اقامت در کشوری را که سفارت در آن واقع شده ندارند، مزیت بزرگی است.

بسته به نوع ایرلاین و پرواز شما برای خرید بلیط رفت و برگشت خود باید چیزی در حدود 5 تا 20 میلیون تومان هزینه کنید.

سفارت کانادا در ایروان یکی از سریع‌ترین سفارت‌ها نیز هست که خدمات خوبی ارائه می‌دهد. شما با انتخاب این سفارت علاوه بر آن که یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید اقامت و بازدید خوبی هم در این شهر داشته باشید.

سفارت کانادا در آذربایجان

سفارت کانادا در باکو یکی از قابل دسترس‌ترین گزینه‌ها برای ایرانیان و به‌خصوص افرادی است که در نزدیکی مرز آستارا و بیله‌سوار زندگی می‌کنند.

یکی از سفارت‌های کانادا در شهر باکو است. شما برای انجام انگشت نگاری در سفارت این شهر نیازی به گرفتن وقت قبلی ندارید و با در دست داشتن نامه انگشت نگاری، می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید.

برای رسیدن به باکو تنها راه پرواز نیست و شما می‌توانید برای کاهش دادن هزینه‌ها از مرزهای زمینی آذربایجان با ایران وارد این کشور شوید. برای تهیه بلیط رفت و برگشت هواپیما به این شهر با توجه به نوع ایرلاین و پرواز باید چیزی در حدود 15 تا 30 میلیون تومان هزینه کنید.

پرواز به باکو شاید نسبت به شهرهای دیگر چندان ارزان نباشد اما برای سفر زمینی و به‌ویژه افراد مرزنشین گزینه مناسب و ارزانی است.

سخن نهایی سفارت های کانادا

سفارت‌های کانادا در کشورهایی که معرفی شد تنها گزینه‌های شما نیستند اما ارزان‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند.

بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید ارسال مدارک و درخواستتان به‌صورت آنلاین است. در این صورت شما تنها یک بار به حضور در دفاتر کارگزاری معتبر یا سفارت برای انگشت نگاری نیاز خواهید داشت.

در میان کشورهایی که برای سفر هوایی و رفتن به سفارت معرفی شد، ترکیه، امارات و ارمنستان گزینه‌های ارزان‌تری به حساب می‌آیند. در میان این سه کشور باز هم سفر به ارمنستان می‌تواند از طریق زمینی یا ریلی ارزان‌تر شود.

از مراجعه مهاجران به سفارت‌های کانادا در ایروان و آنکارا نسبت به دیگر سفارت‌ها بازخورد بهتری هم به‌دست آمده است. اما باید ببینید که قصد شما از این سفر چیست.

اگر تنها قصد دارید که کارتان را در سفارت انجام دهید و برگردید، ارمنستان مقصد بسیار نزدیک‌تر و مناسب‌تری است. اما اگر در کنار انجام کارهای اداری قصد دارید تا از یک تعطیلات چند روزه لذت ببرید، این شما هستید که باید مقصد آن را مشخص کنید.

پیچیدگی های فراوان مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بهترین و مطمئن ترین راه جهت اخذ آن، دریافت مشاوره از مجرب ترین افراد می باشد. همین حالا می توانید برای تکمیل فرم ارزیابی در وبسایت اقدام نمائید تا موسسه فراز مهاجر (CiO) راهنمای شما در این مسیر باشد.