یکی از روش‌هایی که می‌توانید با آن اقامت دائم کانادا بگیرید راه‌اندازی یک استارتاپ است. با ویزا استارتاپ کانادا (SUV) می‌توانید به‌همراه خانواده خود اقامت این کشور را بگیرید.

کانادا از جنبه اقتصادی و فرهنگی شرایط مناسبی دارد به همین علت سالانه افراد زیادی در سراسر جهان برای مهاجرت به آن اقدام می‌کنند. 

به‌عنوان یک کارآفرین، سرمایه‌گذار یا حتی فرد معمولی ممکن است علاقه‌مند به شناخت استارتاپ های موفق کانادا باشید.

با شناخت این کسب‌وکارها می‌توانید از تجربه‌های آن‌ها و روند کارشان آشنا شوید و در مسیر کاری مورد نظر خود موفقیت بیشتری به دست آورید. بد نیست بدانید که کشور کانادا رتبه 25 را در زمینه توسعه و رونق استارت‌آپ‌ها با توجه به معیارهایی مثل میزان رشد، عملکرد و بودجه در جهان دارد.

با این مقدمه می‌خواهیم در ادامه مطلب به بررسی و معرفی استارتاپ های موفق کانادا بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کسب‌وکارها تا انتها با ما باشید.

انواع استارتاپ‌های کانادا

انواع استارتاپ های کانادا شرایط متفاوتی دارند که آشنایی با آن‌ها برای ایجاد کسب‌وکار مفید است. در حالت کلی استارتاپ‌های کانادا در سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

گروه‌ها سرمایه‌گذاری فرشته (Angle Investor Groups)

در این نوع استارتاپ شخص کارآفرین باید هر یک از سرمایه‌گذاران را برای پرداخت هزینه 75 هزار دلار راضی کند. این نوع کسب‌وکار می‌تواند یک یا چند سرمایه‌گذار داشته باشد. Canadian International Angel Investors، Ekagrata Inc.  و Golden Triangle Angle Network  تعدادی از سازمان‌های معرفی شده از طرف دولت کانادا هستند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital Funds)

کارآفرین باید حداقل با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای پرداخت سرمایه 200 هزار دلاری قرارداد امضا کند. تعدادی از شرکت‌های این گروه که برای سرمایه‌گذاری همکاری بیشتری می‌کنند شامل BCF Celtic House Venture Partners و  BDC Venture Capital هستند.

مراکز رشد کسب و کار (Business Incubators)

برای مهاجرت کانادا پذیرش از این سازمان‌ها بهترین گزینه است. اگر بتوانید نظر یکی از این شرکت‌ها را برای ایجاد استارتاپ خود جلب کنید دیگر برای ویزا استارتاپ کانادا احتیاجی به سرمایه نخواهید داشت.

با حمایت این شرکت‌ها می‌توانید جزو استارتاپ های موفق کانادا باشید. نام تعدادی از این سازمان‌ها را در ادامه ذکر کرده‌ایم:

  • Alacrity Foundation
  • Alberta Agriculture and Forestry
  • Agrivalue Processing Business Incubator
  • Food Processing Development Centre
  • Biomedical Commercialization Canada Inc
  • Creative Destruction Lab
  • Empowered Startups Ltd
  • Extreme Innovations
  • Genesis Centre
  • Highline BETA Inc
  • Innovacorp

چرا کشور کانادا برای استارتاپ‌ها مناسب است؟

کانادا به‌عنوان یکی از کشورهایی شناخته می‌شود که ساکنان آن سطح رفاه بالایی دارند به همین علت افرادی زیادی علاقه‌مند به مهاجرت کانادا هستند.

این کشور در رده دهم آزادی اقتصاد در جهان قرار دارد. بد نیست بدانید که معیارهای آزادی اقتصادی یک کشور به عواملی مثل حقوق مالکیت، هزینه‌های دولت، آزادی مالی، آزادی تجارت، آزادی سرمایه‌گذاری و آزادی کار وابسته است.

اقتصاد و فرهنگ تجارت غنی منجر به ایجاد استارتاپ های موفق کانادا شده‌اند. دولت کانادا از استارتاپ‌ها حمایت زیادی می‌کند و افراد می‌توانند هزینه‌های مربوط با کسب‌وکار خود را با وام و کمک‌های بلاعوض تامین کنند. البته باید بدانید که حمایت‌های مالی وابسته به نوع استارتاپ و شهر‌های کانادا هستند.

یکی دیگر از عواملی که کانادا را به یکی‌ از کشورهای ایده‌آل برای استارت آپ تبدیل می‌کند ابزارهای تجارت مثل BizPal و Salesforce است. 

با کمک چنین بسترهایی کارآفرینان می‌توانند به‌راحتی به جستجوی مجوزهای مربوط به تجارت خود بپردازند. با استفاده از این برنامه افراد می‌توانند ابهامات و سوالات خود را در هر ساعت از شبانه‌روز برطرف کنند.

استارتاپ های موفق کانادا

قبل از مهاجرت کانادا بد نیست تا با تعدادی استارتاپ‌های برتر این کشور آشنا شوید. رده‌بندی استارتاپ‌ های موفق کانادا با توجه به معیارهایی مثل رشد اقتصادی شرکت، درآمد و تعداد کارمندان تعیین می‌شود. در این قسمت تعداد محدودی از موفق‌ترین استارتاپ ‌های کانادا معرفی شده‌اند. 

  • Loopio

این شرکت در سال 2014 تاسیس شده است. متوسط رشد Loopio طی سال به 681 درصد می‌رسد. این استارتاپ در زمینه کمک به شرکت‌های دیگر برای پاسخ‌دهی به درخواست‌های پروپوزال، پرسشنامه امنیتی و غیره فعالیت می‌کند.

باید بدانید که Loopio رتبه 79 را در زمینه رشد درآمد دارد. 

  • Opencare

تاسیس این شرکت به سال 2012 بازمی‌گردد. این شرکت وظیفه دارد تا کاربران را در ارتباط با دندان‌پزشکان متخصص منطقه قرار دهد. برقراری این ارتباط با توجه به نوع نیاز کاربر انجام می‌شود.

  • Steel River Group

این کشور در سال 2017 تاسیس شده است و در زمینه خدمات تخصصی در صنایع لوله‌کشی در سطح کشور کانادا فعالیت می‌کند. رشد اقتصادی دو ساله این شرکت به رقم فوق‌العاده 8668 درصد رسیده است. در سال 2019 سود این شرکت مابین 50 تا 100 میلیون دلار تخمین زده شد.

در این شرکت حدود 42 کارمند مشغول به کار هستند و دفتر اصلی آن در شهر کلگری ایالت آلبرتا است.

  • Connected

این شرکت در سال 2014 تاسیس شده است. Connected در سال 2019 نیز به‌عنوان یکی از 25 استارتاپ برتر کانادا در لینکدین معرفی شد.

این شرکت به برندهای مختلف کمک می‌کند تا نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را در مرحله تحقیق و توسعه ایجاد کنند.

  • Ritual

این شرکت در سال 2014 تاسیس شد. با استفاده از اپلیکیشن Ritual افراد می‌توانند غذاهای خود را از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف سفارش دهند.

  • Pinnacle Logistics Solutions

این شرکت در زمینه خدمات حمل‌ونقل و مدیریت پروژه فعالیت دارد. Pinnacle Logistics Solutions در سال 2017 تاسیس شد و در مدت 2 سال رشد اقتصادی آن به 8257 درصد رسید. در سال 2019 میزان سوددهی این استارتاپ مابین 5 تا 10 میلیون دلار تخمین زده شده است. در سال 2019 تنها 3 کارمند در این شرکت مشغول به کار بودند.

  • League

تاسیس شرکت League به سال 2014 بازمی‌گردد. با استفاده از پلتفرمی که این شرکت فراهم کرده است کاربران می‌توانند به بیمه‌های سلامت، زندگی و بازنشستگی خود دسترسی داشته باشند. این شرکت در سه سال متوالی در لینکدین به‌عنوان یکی استارتاپ های موفق کانادا معرفی شد.

  • National Traffic Safety Management

این شرکت واقع در تورنتو کانادا است و تاسیس آن به سال 2017 بازمی‌گردد. شرکت National Traffic Safety Management در زمینه پروژه‌های ساخت وساز خدمات تخصصی ارائه می‌دهد. 

در سال 2019 درآمد این شرکت بین 5 تا 10 میلیون دلار تخمین زده شد. رشد اقتصادی دو ساله آن نیز به 5282 درصد رسیده است. در این شرکت حدود 18 کارمند فعالیت می‌کنند.

  • Nationwide Fuel

این شرکت فعالیت خود را از سال 2017 آغاز کرده است و در زمینه احداث شبکه سوخت در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند. دفتر اصلی این شرکت در شهر سوری ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد.

رشد اقتصادی شرکت Nationwide Fuel در مدت 2 سال متوالی 5011 درصد و درآمد آن مابین 20 تا 50 میلیون دلار در سال تخمین زده شده است. در سال 2019 تعداد کارمندان استخدامی این شرکت برابر با 5 نفر بود.

  • Mistplay

نام دیگری می‌خواهیم آن را به‌عنوان یکی از استارتاپ های موفق کانادا معرفی کنیم Mistplay است. این شرکت در سال 2016 تاسیس شد. رشد اقتصادی این شرکت در مدت 2 سال به 4313 درصد رسید.

در سال 2019 این شرکت 29 کارمند استخدام کرده است. Mistplay در زمینه تولید نرم‌افزار و بازی‌های موبایل فعالیت می‌کند. درآمد این شرکت در سال 2019 مابین 10 تا 20 میلیون دلار تخمین زده شده است. این شرکت در شهر مونترال ایالت کبک واقع شده است.

  • Silk & Snow

این شرکت در سال 2017 تاسیس شده است و در زمینه خرده‌فروشی سنتی یا الکترونیکی فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تورنتو قرار دارد. رشد اقتصادی این شرکت در مدت دو سال به 3375 درصد رسید.

تعداد کارمندان این خرده‌فروشی در سال 2019 برابر با 7 کارمند بود و درآمد حدودی 2 تا 5 میلیون دلار کسب کرد.

هزینه تاسیس استارتاپ های موفق کانادا چقدر است؟

اگر می‌خواهید برای مهاجرت کانادا با استفاده از ایده استارتاپی اقدام کنید باید بدانید که اولین قدم داشتن یک طرح تجاری یا بیزینس پلن است. با داشتن بیزینس پلن می‌توانید هزینه‌های مربوط به استارتاپ خود را تا حد خوبی تخمین بزنید.

هزینه تاسیس استارتاپ با توجه به منطقه و نوع آن متفات است. در حالت کلی یک استارتاپ کوچک برای شروع کار به‌طور متوسط احتیاج به هزینه 5000 تا 10000 دلار دارد. باید بدانید که میزان هزینه‌ای که در مسیر شغلی خود صرف می‌کنید بستگی به نیازهای کسب‌وکار شما دارد.

نکاتی برای راه‌اندازی استارتاپ های موفق کانادا

اگر می‌خواهید از طریق ایجاد استارتاپ برای مهاجرت کانادا اقدام کنید پیشنهاد می‌دهیم به بعضی از نکات اهمیت دهید.

بهتر است هزینه‌های مربوط به استارتاپ خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده باشید. باید بدانید که در مسیر راه‌اندازی یک شرکت باید بودجه‌ای جداگانه برای موارد غیرمنتظره داشته باشید.

به‌طور کلی هزینه راه‌اندازی یک استارتاپ کوچک شامل ابزارهای مورد نیاز، هزینه‌های ثبت و دریافت مجوز کسب‌وکار، فضای اداری، بازاریابی، سایت اینترنتی، حق بیمه، مالیات، حقوق و هزینه‌های جانبی دیگر می‌شود.

اگر طرح تجاری خود را دقیق و کامل انجام دهید می‌توانید میزان سودآوری شرکتتان را از قبل پیش‌بینی کنید. 

شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار قبل از مهاجرت کانادا باید بدانید که مشتری‌هایتان چه کسانی هستند. بیشتر استارتاپ های موفق کانادا مشتری‌های خود را از قبل شناسایی می‌کنند و با تکنیک‌های جذب مشتری آشنا هستند.

 

پیچیدگی های فراوان مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بهترین و مطمئن ترین راه جهت اخذ آن، دریافت مشاوره از مجرب ترین افراد می باشد. همین حالا می توانید برای تکمیل فرم ارزیابی در وبسایت اقدام نمائید تا موسسه فراز مهاجر (CiO) راهنمای شما در این مسیر باشد.