برنامه استانی بریتیش کلمبیا

در صورت اینکه نمره زبان بالا نمی توانید بیاورید و برنامه استانی ساسکاچوان را از دست داده اید، برنامه استانی بریتیش کلمبیا زیر شاخه SKILLED WORKER با داشتن جاب آفر مناسب، گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

بزرگترین مزیت این برنامه نسبت به دیگر برنامه های مهاجرتی که به اقامت دائم منجر خواهد شد، عدم محدودیت سنی است.

همچنین می توانیم نمره ی زبان پایین را نسبت به جاب آفر که چه دستمزدی دارد و از چه شهری از استان بریتیش کلمبیا صادر شده است را گزینه ی مهم بعدی دانست.

بخواهیم واقع گرایانه به موضوع بنگریم، افراد بالای پنجاه سال شانس پائینی برای دریافت ویزا خواهند داشت و اخذ جاب آفر به راحتی مقدور نخواهد بود؛ بنابراین کارفرماهای کانادایی تمایل بیشتری به استخدام نیرو های داخل خاک خواهند داشت.

این زیرشاخه نیاز به جاب آفر معتبر از کارفرمای داخل استان خواهد داشت.

دورنما و مراحل کلی برنامه

 پس از آنکه جاب آفر اخذ، ارزیابی مدرک تحصیلی و مدرک زبان آماده شد، می بایست در سایت استان پروفایل ایجاد نمود بنابراین برای اقدام جهت این برنامه می بایست ارزیابی مدرک تحصیلی (که معمولا از سازمان WES گرفته می شود) و مدرک زبان و تمکن مالی مناسب طبق جدول فدرال کانادا (حداقل سه ماه قبل از سابمیت) آماده باشد.

پس از ایجاد پروفایل می بایست منتظر گزینش های منظم استان باشید که معمولا هر دو هفته یکبار انجام می شود.

در صورت اینکه امتیاز مناسب جهت گزینش و دریافت دعوتنامه استان بریتیش کلمبیا را داشته باشید، ایمیل دعوتنامه برای شما ارسال خواهد گردید.

در این ایمیل قید شده است که شما طی مدت زمان 30 روز  فرصت خواهید داشت تا مدارک خود را آپلود نمائید و پس از آپلود مدارک و مستندات، هزینه APPLICATION FEE استان را پرداخت نمائید. 

لازم به توضیح است افرادی که پروفایل اکسپرس اینتری فعال دارند با اخذ نامینیشن استانی ، 600 امتیاز به پروفایل آن ها اضافه خواهد شد و نیازی به ارسال مدارک بصورت فیزیکی(دستی) نخواهند داشت.

دراو ها به صورت میانگین هر 15 روز یک بار انجام می گردد.

برنامه استانی بریتیش کلمبیا
حال در این مرحله می بایست منتظر بررسی پرونده توسط آفیسر باشید و آمادگی مصاحبه آنلاین رو هم داشته باشید
برنامه استانی بریتیش کلمبیا

مرحله ی دوم 

در این بخش معمولا ادیشنال های سابقه کاری و تمکن مالی برای شما ارسال می شود و موظف هستید ظرف مدت تعیین شده پاسخگوی مدارک خواسته شده باشید. در صورت اینکه آفیسر پرونده مجاب به صحت ادعا های شما شود، شما موفق به اخذ نامینیشن برنامه استانی بریتیش کلمبیا خواهید شد.

نکته ی حائز اهمیت این است که احتمال مصاحبه با آفیسر پرونده را خواهید داشت .

تبریک فراوان!!! 

پس از ارسال مدارک می بایست منتظر اضافه کردن پروفایل خود به صورت آنلاین باشید(البته اگر پروفایل فعال اکسپرس اینتری ندارید) . از این مرحله به بعد باید مدام ایمیل خود را چک کنید که بتوانید پاسخگوی ادیشنال ها و آپدیت های پرونده خود باشید. در این مرحله بایومتریک، مدیکال و پاسپورت ریکوئست را پیش روی خواهید داشت. پروسه زمانی این برنامه از لحظه دراو شدن تا پاسپورت ریکوئست را می توان بین یک تا یک سال و نیم در نظر گرفت.

 

در این برنامه می بایست جاب آفر مناسب از کارفرمای استان BC اخذ گردد لذا هزینه ی اقدام بالا خواهد رفت بنابراین اگر نـقـدیـنـگـی مناسب ندارید این برنامه را فراموش کنید.

با فرض داشتن نقدینگی مناسب هم، می بایست باقی شرایط رو داشته باشید تا بتوانید امتیازهای لازم جهت دریافت دعوتنامه از استان بریتیش کلمبیا را داشته باشید.

 

آخرین مطالب