حقیقت ‌های جالب کانادا

حقیقت های جالب کانادا جزو آن دسته از اطلاعاتی است که بیشتر افراد قبل از اقدام به مهاجرت و یا مسافرت به این کشور، آن را مطالعه می‌کنند. این حقایق می‌تواند اطلاعات مفیدی از شرایط جغرافیایی و البته فرهنگی این کشور به شما بدهد. افزون بر این موارد، می‌تواند جذابیت ورود به یک سرزمین جدید را برای شما بیشتر کند.

در واقع باید عنوان کنیم که هر سرزمینی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث می‌شود تا خاص و جالب باشد. برخی از این ویژگی‌ها به‌قدری جذابیت دارد که موجب می‌شود تا گردشگران به عشق دیدن آن راهی یک کشور دیگر شوند. این حقایق دررابطه‌با کانادا وجه دیگری دارد. این کشور از حیث فرهنگی و جغرافیایی دارای ویژگی‌های بی‌نظیری است که مشابه آن را نمی‌توانید در هیچ کجای دیگری بیابید. 

ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا حقیقت ‌های جالب کانادا را برای شما عزیزان بیان کنیم. لذا اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید، بهتر است ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید چرا که بدون شک این حقایق شما را بیشتر به وجد می‌آورد.

حقایق جغرافیایی کانادا

کانادا کشور پهناوری است که در نقطه‌ای خاص از کره زمین قرار دارد. به همین جهت ویژگی‌های منحصربه‌فردی جغرافیایی زیادی دارد که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. ما در ادامه برخی از آنها را برای شما ذکر کرده‌ایم.

مساحت بزرگ: کانادا را می‌توان به‌عنوان دومین کشور پهناور جهان دانست. این کشور خود به‌تنهایی از قاره اروپا بزرگ‌تر است. کانادا سه برابر هند و ۱۵ برابر فرانسه وسعت دارد.

بیشترین دریاچه در جهان: بسیاری کانادا را کشور دریاچه‌ها می‌نامند. در این کشور ۵۳۶ دریاچه با مساحت بیش از ۱۰۰ کیلومترمربع وجود دارد. این دریاچه‌ها به‌تنهایی 20 درصد از آب شیرین جهان را تشکیل می‌دهند. فقط در ایالات انتاریو حدود 250 هزار دریاچه وجود دارد.

سردترین دمای ثبت شده: در تاریخ ۳ فوریه ۱۹۴۷، سردترین دمای جهان در روستای سانگ کانادا ثبت شد. در این روز دمای هوا در شهر سانگ حدود ۶۳ درجه زیر صفر بود. این میزان با دمای سطح مریخ برابری می‌کند.

طولانی‌ترین خط ساحلی جهان: کانادا حدود ۳۶۵۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد که از این نظر در جهان اول است. اگر بخواهیم عظمت این خط را شرح دهیم، باید بگوییم برای طی‌کردن آن با پیاده‌روی، باید چهار سال و نیم بدون وقفه حرکت کنید!

سومین سرزمین نفتی جهان: کانادا بعد از عربستان سعودی و ونزوئلا بیشترین ذخیره نفت در جهان را دارد.

کم بودن جاذبه زمین: در برخی از قسمت‌های کانادا، جاذبه زمین کمتر از سایر نواحی جهان است. این پدیده در سال ۱۹۶۰ کشف شد.

طولانی‌ترین خیابان جهان: خیابان یانگ در کانادا ۱۸۶۴ کیلومتر طول دارد و به همین جهت طولانی‌ترین خیابان جهان قلمداد می‌شود.

بزرگ‌ترین جزیره غیرمسکونی دنیا: دیوون آیلند بزرگ‌ترین جزیره غیرمسکونی دنیا است که در بافین‌بی ‌قرار دارد.

سنگین‌ترین باران تاریخ: کانادا سنگین‌ترین باران تاریخ را ثبت کرده است. در 9 خرداد 1340 حدود 25 سانتی‌متر باران طی عرض یک ساعت در منطقه بوفالو گپ بارید.

غیرقابل‌سکونت بودن: جالب است بدانید که حدود ۹۰ درصد از خاک کانادا خالی از سکنه است. این موضوع به دلیل جمعیت کم، جنگل‌ها و شرایط یخ‌بندان است.

دومین پارک ملی بزرگ دنیا: پارک ملی wood buffalo مساحتی معادل  ۲۴۸۰۷ کیلومتر دارد و به همین جهت به‌عنوان دومین پارک ملی بزرگ در دنیا شناخته می‌شود.

پایتخت مار جهان: منطقه مانیتوبا در کانادا، دارای بیشترین میزان مار در سطح دنیا است. به‌گونه‌ای که حدود به ۷۰ هزار مار تنها در ناحیه کوچکی از آن زندگی می‌کنند.

بیشترین خرس قطبی دنیا: منطقه چرچیل در شمال کانادا به‌عنوان پایتخت خرس‌های قطبی شناخته می‌شود. حدود ۱۵۰۰۰ خرس از 25000 خرس قطبی موجود در دنیا، در این ناحیه زندگی می‌کنند. گاهی اوقات جمعیت خرس‌های قطبی در این شهر بیشتر از انسان‌ها است!

بزرگ‌ترین مرز غیرنظامی دنیا: مرز بین آمریکا و کانادا به‌عنوان بزرگ‌ترین مرز غیرنظامی جهان شناخته می‌شود.

تنوع گوزن: حدود یازده گونه گوزن در کانادا زندگی می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است.

تنوع جانوری: حدود ۲۰۰ گونه پستاندار و ۶۳۰ گونه پرنده در این کشور زندگی می‌کند.

بزرگ‌ترین معادن اورانیوم: کانادا دارای بیشترین معادن اورانیوم در جهان است.

مناطق زمانی مختلف: کانادا دارای شش منطقه زمانی است و ازاین‌جهت تنوع زیادی دارد.

دومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان دنیا: مونترال اگرچه در کانادا قرار دارد، اما به‌عنوان دومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان دنیا بعد از پاریس شناخته می‌شود.

بزرگ‌ترین کوه کانادا: کوه لوگان در منطقه یوکان، بلندترین قله این کشور با ارتفاع 5959 متر است.

بزرگ‌ترین منبع سزیم: عنصر سزیم به‌عنوان یکی از کمیاب‌ترین عناصر جهان شناخته می‌شود که کانادا عظیم‌ترین منبع آن را دارد. این منبع در دریاچه برنیک قرار دارد.

بلندترین آبشار دنیا: آبشار دلا فالز در بریتیش کلمبیا با 440 متر ارتفاع به‌عنوان بلندترین آبشار دنیا شناخته می‌شود.

جزایر بزرگ: کانادا طیف زیادی از جزایر بزرگ دنیا را دارد. سه جزیره ونکوور، بافین و الاسمر جزء ده جزیره بزرگ دنیا به‌حساب می‌آیند.

تراکم جمعیتی خاص: نود درصد مردم کانادا در فاصله 200 کیلومتری از مرز آمریکا زندگی می‌کنند.

جنگل فراوان: نیمی از خاک کانادا با جنگل پوشیده شده است. در حالت کلی ده درصد از کل جنگل‌های دنیا در کانادا قرار دارد.

تغییر سریع دما: گاهاً در برخی از مناطق کانادا، دما می‌تواند از منفی 19 درجه به مثبت 22 درجه سانتی‌گراد برسد.

حقایق فرهنگی و اجتماعی کانادا

حقیقت‌ های جالب کانادا تنها به جغرافیای آن ختم نمی‌شود. این کشور زیبا، فرهنگ و تاریخچه منحصربه‌فردی هم دارد که پر از نکات و حقایق جالب است. ما در ادامه برخی از آنها را برای شما عزیزان ذکر کرده‌ایم.

تراکم پایین جمعیت: کانادا با وجود مساحت زیاد، اما چهارمین کشور از نظر تراکم اندک جمعیت است. در هر کیلومترمربع از خاک این کشور، تنها سه نفر زندگی می‌کند.

جمعیت اندک: کانادا دارای جمعیت اندک در مقایسه با مساحت آن است. جمعیت تمام کانادا از ساکنان شهر توکیو کمتر است.

مهاجران زیاد: تقریباً نیمی از مردم کانادا در یک کشور دیگر متولد شده‌اند.

اکتشاف 500 ساله: در سال 1497 یعنی حدود 500 سال پیش، نخستین کاوشگر به نام جان ابوت وارد خاک کانادا شد. از آن زمان کانادا به‌صورت رسمی کشف شده است.

نام سرخ‌پوستی: نام کانادا از عبارت کاناتا گرفته شده که در زبان سرخ‌پوستی به معنی روستا است.

قدمت چندهزارساله: قدیمی‌ترین اشیاء کشف شده در این کشور، ابزارهایی مربوط به 20 هزار سال پیش است. از طرفی دیگر وایکینگ‌ها نیز حدود هزار سال پیش در ساحل شرقی این منطقه ساکن بوده‌اند.

عدم بستن درب خودرو: در شهر چرچیل در شمال کانادا، مردم درب خودروهای خود را قفل نمی‌کنند. این فرهنگ به دلیل وجود خرس‌های فراوان است تا اگر کسی قصد فرار از آن‌ها را داشت، به داخل ماشین پناه ببرد.

پرچم: کانادا صدسال بعد از رسمی شدن دولتش صاحب پرچم شد.

سکوی فضایی‌ها: در سال 1967 یک سکو در شهر سنت پل برای فرود احتمالی سفینه‌های فضایی قرار گرفت. در مراسم افتتاح آن هم وزیر دفاع وقت، حضور داشته است.

مصرف بالای پنیر: به طور متوسط هر کانادایی در طول سال 10.5 کیلو پنیر چدار مصرف می‌کند. این پنیر در بین کانادایی‌ها بسیار محبوب است.

نرخ سواد: تقریباً 99 درصد از مردم کانادا باسواد هستند. نیمی از آن‌ها نیز تحصیلات دانشگاهی دارند.

اختراعات بی‌نظیر: کانادا مبدأ بسیاری از اختراعات جهان است. از جمله آنها می‌توان به تلفن توسط گراهام بل، بسکتبال توسط جیمز نیسمث، اجاق خوراک‌پزی توسط توماس آهرن، انسولین و اشاره نمود.

مصرف بالای ماکارونی: کانادایی‌ها بیش از هر مردم دیگری در دنیا ماکارونی مصرف می‌کنند.

جمعیت جوان: میانگین سنی در کانادا 40 سال و امید به زندگی نیز 81 سال است.

وجه بین‌المللی خوب: کانادایی‌ها در دنیا به قانون‌مداری و ادب معروف هستند. به‌گونه‌ای که آمریکایی‌ها در کشورهای دیگر خود را کانادایی معرفی می‌کنند.

ممنوعیت حمل نوشیدنی الکلی: در کشور کانادا حمل نوشیدنی الکلی از یک ایالت به ایالت دیگر ممنوع است. شما باید نوشیدنی خود را تنها در همان ایالت خریداری و مصرف کنید.

ریاست ملکه الیزابت: ملکه الیزابت به‌عنوان رئیس دولت کانادا شناخته می‌شود. در ضمن هرکسی که عکس او را بخواهد، به‌صورت رایگان برایش ارسال می‌شود.

پارک ملی رایگان: تمام پارک‌های ملی کانادا برای کودکان رایگان است.

تمیزکردن به یک دلیل: در کانادا خانه زنان مبتلا به سرطان به صورت رایگان تمیز می‌شود تا آن‌ها بر روی پروسه درمان خود متمرکز شوند. این موضوع تحت عنوان خدمت تمیزکردن به یک دلیل انجام می‌شود.

بیشترین مصرف دونات: کانادایی‌ها بیشترین مصرف شیرینی دونات در جهان را دارند. از طرفی دیگر بیشترین مغازه‌های دونات در این کشور واقع شده است.

درگیری با آمریکا: آمریکا در طی سال‌های 1775 و 1812 به کانادا حمله کرد اما هر دو بار شکست خورد.
نبود سلاح کشتارجمعی: در کانادا هیچ‌گونه سلاح کشتارجمعی از جمله میکروبی، شیمیایی و هسته‌ای وجود ندارد.

حیوان ملی: سگ آبی شمال آمریکا به‌عنوان حیوان ملی این کشور شناخته می‌شود.

 شادترین مردم دنیا: کانادایی‌ها جزو شادترین مردمان دنیا به‌حساب می‌آیند. به‌گونه‌ای که هرساله در لیست ده کشور شاد دنیا جای می‌گیرند.

پیچیدگی های فراوان مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بهترین و مطمئن ترین راه جهت اخذ آن، دریافت مشاوره از مجرب ترین افراد می باشد. همین حالا می توانید برای تکمیل فرم ارزیابی در وبسایت اقدام نمائید تا موسسه فراز مهاجر (CiO) راهنمای شما در این مسیر باشد.