در ماه گذشته، تعداد کانادایی‌های متقاضی کار در حوزه‌های کاریابی ناگهان افزایش پیدا کرده، که درست زمانی است که برنامه‌های کمک‌های دولتی کاهش یافته است. طبق گزارش‌ها، نرخ افرادی که به صورت فعال متقاضی یافتن کار هستند در ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، این میزان در ماه سپتامبر ۲۵ درصد بوده. بیش از یک‌چهارم متقاضیان کار در این مدت را افرادی تشکیل می‌دهند که در حال حاضر بی‌کار هستند و وضعیت تقاضای کار خود را نیز «فوری» اعلام کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند که این داده‌ها با تصمیم دولت فدرال مبنی بر کاهش کمک‌های دولتی همه‌گیری همزمانی و همخوانی دارد. به عقیده کارشناسان، این تصمیم تاثیری فرسایشی بر افرادی خواهد داشت که در دوره گذار از همه‌گیری متقاضی کار هستند، اما در عین حال دلیل خوبی نیز برای بازگشت به کار و رفع کمبود نیروی کار را فراهم می‌کند. بررسی‌ها همچنین نشان داده است که در این مدت تعداد شاغلینی که متقاضی کار جدید هستند نیز افزایش داشته. موردی که از دید کارشناسان ممکن است نتیجه مستقیم کمبود نیروی کار باشد

افزایش تعداد متقاضیان کار در کانادا

پیچیدگی های فراوان مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بهترین و مطمئن ترین راه جهت اخذ آن، دریافت مشاوره از مجرب ترین افراد می باشد. همین حالا می توانید برای تکمیل فرم ارزیابی در وبسایت اقدام نمائید تا موسسه فراز مهاجر (CiO) راهنمای شما در این مسیر باشد.