اخذ تابعیت کانادا، آخرین مرحله در روند مهاجرتی شماست.

در صورت متولد شدن در کانادا و یا طی کردن پروسه اخذ تابعیت این کشور، می‌توانید شهروند کانادا شوید.
 
مهاجرانی که به کانادا می‌آیند و در کانادا مستقر می‌شوند، در صورت کسب شرایط مورد نیاز می‌توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند. اخذ تابعیت کانادایی از اهداف اصلی مهاجرین است و به آن‌ها فرصت رأی دادن، مشارکت در حوزه سیاسی و بهره مندی از فرصت‌های شغلی بیشتر را می‌دهد.
 
تحت شرایطی خاص، شما ممکن است شهروند کانادا محسوب شوید و ما می‌توانیم به شما کمک کنیم قبل از اقامت در کانادا، مدارک مناسب را برای اثبات این امر جمع آوری کنید. این شرایط می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:
  • حداقل یکی از والدین شما در کانادا متولد شده باشند یا
  • حداقل یکی از والدین شما، تابعیت کانادا را قبل از تولد شما اخذ کرده باشند.
     
با مشاوران رسمی کانادایی ما در ارتباط باشید تا بتوانید مدارک مورد نیاز برای اخذ شهروندی کانادا را به راحتی جمع آوری کنید.

چرا شهروند کانادا شویم؟

داشتن تابعیت کانادایی مزایای بی‌شماری دارد که شامل دارندگان اقامت دائم این کشور نمی‌شود. تعدادی از این مزایا عبارتند از:

  • امکان اخذ پاسپورت کانادایی: شهروندان کانادایی می‌توانند بدون نیاز به ویزا و یا تنها با اخذ ویزای فرودگاهی، به حدود ۱۸۳ کشور و سرزمین سفر کنند. پاسپورت کانادایی به عنوان نهمین گذرنامه معتبر در جهان شناخته می‌شود.
  • شهروندان کانادا، می‌توانند بدون نگرانی از تغییر وضعیت شهروندی خود، در هر نقطه کانادا و یا در کشوری غیر از کانادا زندگی کنند.
  •  حق رأی دادن و حق نامزدی در انتخابات
  • امکان فعالیت در رده‌های بالای شغلی مانند موقعیت‌های عالی رتبه دولتی

چه کسی می‌تواند برای تابعیت کانادا درخواست کند؟

برای واجد شرایط بودن اخذ شهروندی کانادا، باید:

  •  اقامت دائم کانادا را اخذ کرده باشید.
  •  از ۵ سال گذشته ۳ سال را در کانادا زندگی کرده باشید.
  • وضعیت مالیاتی خود را مشخص و حسابرسی کرده باشید.
  • مهارت خود در زبان معیار این کشور را اثبات کرده باشید.
  • در آزمون شهروندی کانادا، نمره مورد نیاز را کسب کنید.

چگونه می‌توان برای تابعیت کانادا اقدام کرد؟

اولین و مهمترین گام این است که شما باید از دارا بودن شرایط مورد نیاز برای ثبت درخواست، اطمینان حاصل کنید. 
 
پس از اطمینان از دارا بودن شرایط مورد نیاز، باید درخواست خود را برای اخذ شهروندی کانادا آماده و با پرداخت هزینه در نظر گرفته شده، ثبت کنید. پس از دریافت درخواست شما توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، از شما دعوت می‌شود تا در آزمون شهروندی، شرکت کرده و با یک افسر مهاجرتی مصاحبه کنید.
 
آزمون شهروندی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و شامل ۲۰ سوال چند گزینه‌ای است. متقاضیان دریافت تابعیت برای قبولی در آزمون باید حداقل به ۱۵ (۷۵ درصد) سوال پاسخ درست بدهند. اگر در این آزمون موفق شوید، برای شرکت در مراسم اعطای تابعیت با شما تماس گرفته می‌شود.

پیچیدگی های فراوان مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بهترین و مطمئن ترین راه جهت اخذ آن، دریافت مشاوره از مجرب ترین افراد می باشد. همین حالا می توانید برای تکمیل فرم ارزیابی در وبسایت اقدام نمائید تا موسسه فراز مهاجر (CiO) راهنمای شما در این مسیر باشد.