چرا ویزای توریستی، تحصیلی یا کاری من توسط دولت کانادا ریجکت شده است؟ 

 
ریجکت شدن ویزا، هر نوع آن که باشد (تحصیلی، توریستی، کاری) تجربه بسیار ناخوشایندی است، خصوصاً اگر دلیل پذیرفته نشدن آن مشخص نباشد. در صورت ریجکتی، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نامه‌ای ارائه می‌دهد که دلیل رد ویزای شما در آن توضیح داده شده است. با این حال، اغلب دلایل ذکر شده در نامه، به طور واضح دلایل‌عدم پذیرش را توضیح نمی‌دهند. 
اگر ریجکتی ویزا برنامه شما برای سفر، کار و یا تحصیل در کانادا را به هم ریخته است، نگران نباشید چند مرحله وجود دارد که شما می‌توانید برای اقدام مجدد و دریافت موفقیت‌آمیز ویزای کانادا اقدام کنید. 
تشخیص بین‌عدم پذیرش (refusal) و یا استرداد (return) ویزا مهم است. عدم پذیرش به دلایلی مانندعدم اثبات تمکن مالی، اثبات هدف سفر، دلایل پزشکی، امنیتی یا کیفری اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر، استرداد (return) ویزا ممکن است در نتیجه فقدان و یا نادرست بودن اسناد و مدارک یا فراموش کردن امضای فرم‌های مورد نیاز باشد. 
همچنین اگر ظرفیت پذیرش برنامه‌ای که برای آن درخواست داده اید، تکمیل شده باشد ممکن است درخواست شما برگردانده شود. با این حال، اگر درخواست شما برای اخذ ویزا برگردانده شده است، می‌توانید با اصلاح اشتباهات و نواقص، مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید. 
 

دلایل ریجکتی ویزا

 
در صورت‌عدم موفقیت در دریافت ویزای کانادا، باید قبل از اقدام مجدد، قوانین و پروتکل‌های موجود در زمینه بررسی و پذیرش درخواست‌های ویزا را مطالعه کرده، همه اشتباهات را اصلاح کرده و هرگونه اطلاعاتی را که ممکن است منجر به افزایش شانس موفقیت شما شود را در پرونده‌تان اضافه کنید. اگر مطمئن هستید که در درخواست اولیه شما کمی و کاستی وجود نداشته و آفیسر ویزا اشتباه کرده است، می‌توانید درخواست تجدید نظر دهید. در چنین مواردی، بهتر است موضوع را با یک مشاور مهاجرت در میان بگذارید.  در ادامه ۲۰ دلیل اصلی در ریجکت شدن ویزا و نحوه درخواست مجدد در هر یک از شرایط را بررسی می‌کنیم. 
 

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

درخواست برای اخذ مجوز تحصیل / ویزای تحصیلی کانادا اغلب به دلیل‌عدم اثبات منابع مالی کافی، اثبات قصد متقاضی برای ترک کانادا پس از پایان دوره آموزشی و یا نداشتن سابقه سفر رد می‌شوند. 
سایر دلایل شایع رد شدن ویزای دانشجویی این است که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ممکن است برنامه تحصیلی یا نامه پذیرش شما را زیر سوال ببرد. اگر آفیسر ویزا که پرونده شما را بررسی می‌کند، بین برنامه تحصیلی انتخابی و سابقه تحصیل یا کاری شما ارتباطی نبیند، ممکن است که درخواست شما را رد کند. 
 

دلایل ریجکت شدن ویزای کاری

علاوه بر دلایل ذکر شده مانند: اثبات قصد خود برای ترک کانادا قبل از پایان دوره اقامت مجاز، نکته مهمی که باید در مورد ویزاهای کاری کانادا توجه داشته باشید این است که شما ملزم به اثبات توانایی‌های خود برای فعالیت در موقعیت کاری پیش رو هستید. 
 

۲۰ دلیل شایع ریجکتی ویزا

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است ریجکتی درخواست ویزای هر فرد بر اساس شرایط خاص وی و نوع ویزا را به دنبال داشته باشد. 
1. تمکن مالی: شما باید نشان دهید که بودجه کافی برای سفر و اقامت در کانادا را دارید. مبلغ مورد نیاز بر اساس تعداد افرادی که شما را همراهی می‌کنند و مدت اقامت شما متغیر است. 
 
2. منابع تامین کننده سرمایه: دولت کانادا منبع و چگونگی تامین مبالغ ارائه شده توسط شما را بررسی می‌کند. 
3. تاریخچه سفر: بسته به ملیت متقاضی احتمال دارد شانس موفقیت درخواست شخصی که قبلاً به جایی خارج از کشور خود سفر نکرده است در مقایسه با فردی که سابقه سفر خارجی داشته، کاهش یابد. 
4. آینده شغلی نامعلوم در کشور مبدا: اگر اهل کشوری هستید که حقوق بسیار کمتری نسبت به کانادا دارد، احتمال اینکه اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در پذیرش درخواست و قصد شما برای بازگشت به کشور خود تردید کند. 
۵. عدم ارائه اسناد و شواهد کافی و دقیق: حتی اگر به طور واضح در لیست موارد مورد نیاز برای ثبت درخواست ویزا نیامده باشد، تعدادی اسناد وجود دارد که برای اثبات اهداف و شرایط خود باید آن‌ها را ارائه دهید تا شانس موفقیتتان را افزایش دهید. 
6. وضعیت شغلی فعلی: بسته به درخواست ویزا، شاغل نبودن متقاضی ممکن است در موفقیت وی در اخذ ویزا تأثیر بگذارد. 
7. روابط خانوادگی که ثابت کننده قصد شما برای بازشگت به کشور خودتان باشد (Family ties:) نداشتن اعضای خانواده درجه یک در محل زندگی می‌تواند ار دلایل رد ویزا باشد. 
۸. مدت اقامت: نسبت به مدت زمانی که افراد برای اقامت در درخواستشان اعلام می‌کنند، معمولا قصد اقامت در مدت زمان بیشتری را دارند که به بودجه مالی قابل توجهی نیاز دارد. 
9. هدف واقعی بازدید: توضیحات برای اثبات دلیل سفر به کانادا کافی نباشد. 
۱۰. عدم توضیح در مورد هدف سفر: در هنگام ثبت درخواست ویزا، بسیار مهم است که دلایل خود برای اخذ ویزا و مدت زمان اقامتتان را مشخص کنید. 
11. دارایی‌های شخصی: نداشتن دارایی‌هایی مانند خانه، اتومبیل یا کسب و کار در کشور مبدا می‌تواند توانایی شما در اثبات ارتباط با کشور خود را تحت تأثیر قرار دهد. 
12. وضعیت مالی میزبان در کانادا: عدم ارائه مدارک کافی توسط میزبان کانادایی، ممکن است دلیل رد درخواست ویزا شما باشد. 
13. مدارکی که معتبر به نظر نمی‌رسند: اگر اسناد و مدارک شما معتبر نباشد، به دلیل از دست دادن اعتبار، نه تنها درخواست شما پذیرفته نمیشود بلکه ممکن است برای درخواست مجدد نیز با مشکل روبرو شوید. اطمینان حاصل کنید که با وکلا و مشارین بدون مجوز (معمولاً کسانی که در کشور خودتان مشغول به ارائه خدمات ویزا هستند) همکاری نمی‌کنید. 
۱۴. سابقه اقامت بیش از حد یا دیپورت از کانادا یا هر کشور دیگر: کانادا از سیستم جهانی برای بررسی پرونده‌ها استفاده می‌کند و آن‌ها اطلاعات را با اکثر کشورهای جهان به اشتراک می‌گذارند. اگر بیش از مدت زمان اعتبار ویزای خود در کانادا یا هر کشور مانده باشید، شانس موفقیتتان کاهش می‌یابد. با این حال، بسته به پرونده شما، هنوز هم می‌توان برای اخذ ئیزا اقدام کرد. 
15. وضعیت غیرقانونی در کشور محل اقامت: اگر در کشوری به طور غیرقانونی زندگی می‌کنید، کانادا به احتمال زیاد باور نخواهد کرد که شما از قوانین و مقررات این کشور پیروی خواهید کرد. 
16. نقض استانداردهای امنیتی بین المللی، مانند پرونده متقاضیانی که سابقه کیفری دارند: با در نظر گرفتن نوع جرمی که فرد مرتکب شده و اینکه چه مدت پیش اتفاق افتاده است، ممکن است وی همچنان واجد شرایط آمدن به کانادا باشد. 
۱۷. عدم رعایت استانداردهای بهداشتی: بسته به کشور محل زندگی خود، ممکن است نیاز باشد برای درخواست ویزا، معاینات پزشکی انجام دهید. مشکلات سلامتی و بیماری‌هایی که می‌تواند خطری برای دیگران باشد و یا مشکلاتی که برای درمان هزینه‌های زیادی بر مالیات دهندگان کانادایی تحمیل خواهد کرد، ممکن است منجر به رد ویزا شود. 
۱۸. تردید آفیسر به هدف واقعی بازدید: در درخواست خود، باید آفیسر را متقاعد کنید که هدف شما واقعی و همان چیزی است که در درخواستتان ذکر شده است. 
۱۹. ارائه اطلاعات نادرست: داشتن و ارائه اطلاعات نادرست در مورد مهاجرت به کانادا ممکن است دلیل‌عدم پذیرش و همچنین ممنوعیت درخواست مجدد باشد. 
20. نقض حقوق بشر: اگر سابقه خدمت در کشوری را دارید که محکوم به انجام و شرکت در جنایات جنگی است، این امر می‌تواند دلیل ریجکتی ویزای شما باشد. برای بر طرف کردن این مورد ارائه اسناد و مدارک اضافی ضروری است. 
 
قوانین و دلایلی که ممکن است باعث ریجکتی ویزای کانادا شوند می‌توانند بسیار پیچیده باشند. حتما در این مورد و برای افزایش شانس موفقیت در پرونده خود با مشاورین با تجربه و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا صحبت کنید تا با ارائه مشاوره پشتیبانی مناسب پرونده شما به نتیجه برسد. 
ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا با ثبت یک درخواست کامل و حرفه‌ای برای اخذ ویزا، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. ما همچنین می‌توانیم با ارائه استدلال‌های حقوقی و همراستا با دادگاه‌های فدرال، به شما کمک کنیم تا در صورت داشتن ریجکتی‌های قبلی آن‌ها را برطرف و مجددا اقدام کنید. 
 

چگونه می‌توان پس از ریجکتی ویزا مجدداً اقدام کرد؟ 

ریجکتی ویزا می‌تواند دلهره‌آور باشد اما با داشتن اطلاعات صحیح می‌توان روند کار را بسیار ساده کرد. مراحلی که برای ثبت درخواست مجدد باید پشت سر گذاشته شود، بسته به نوع ویزای مورد نیاز متفاوت خواهد بود. این پروسه بسیار حائز اهمیت است و ریجکتی بیش از یک بار می‌تواند بر روی هرگونه درخواست ویزا در آینده تأثیر زیادی بگذارد. در اکثر موارد، همکاری با یک مشاور مهاجرت آگاه یا متخصص ویزا برای تهیه و ارسال مجدد یک درخواست بسیار قوی‌تر موفقیت پرونده شما را به دنبال خواهد داشت. 
 
 

پیچیدگی های فراوان مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بهترین و مطمئن ترین راه جهت اخذ آن، دریافت مشاوره از مجرب ترین افراد می باشد. همین حالا می توانید برای تکمیل فرم ارزیابی در وبسایت اقدام نمائید تا موسسه فراز مهاجر (CiO) راهنمای شما در این مسیر باشد.