با نگاه به نقشه کانادا، متوجه می‌شوید که این کشور پهناور از نظر وسعت دومین کشور جهان بعد از روسیه به شمار می‌آید و در شمال قاره آمریکا قرار گرفته است. بخش وسیعی از شمال آن به علت نزدیکی به قطب شمال آب‌و‌هوای سرد و یخبندان و خالی از سکنه دارد. 

به همین علت، بیشتر شهر‌های پر‌جمعیت این کشور در بخش جنوبی آن و نزدیک به مرز آمریکا قرار گرفته‌اند. همان‌طور که می‌دانید کانادا به خاطر داشتن آب‌و‌هوای سرد مشهور است، اما این کشور شهرها و مناطقی دارد که هوای آن‌ها متعادل و گرم است. 

در بخش‌های وسیعی از کانادا برای شش ماه یا بیشتر برف می‌بارد. با وجود این، طبق گزارش‌هایی که انجام شده است، بعضی از مناطق این کشور بالاترین دما را نیز داشته‌اند. 

در بعضی از شهرهای کانادا در طول تابستان به ویژه ماه‌های می تا اوت دما به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، حتی در بعضی از مناطق میزان دما تا 40 درجه سانتی‌گراد نیز گزارش شده است. 

با افزایش دمای کره زمین، این احتمال وجود دارد که گرمترین شهرهای کانادا در آینده گرم‌تر هم شوند. هدف از این مقاله نیز ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این نوع شهرها است تا قبل از اخذ ویزای کانادا و مهاجرت شهر هدف خود را بهتر انتخاب کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید. 

 

گرمترین شهرهای کانادا

شهرهایی که گرم‌ترین شهر‌های این کشور شناخته شده‌اند عبارت هستند از شهر لیتن، شهرکملوپس، شهر ویندزور، شهر اوسیوس، شهر ویکتوریا، شهر تورنتو و شهر اتاوا. اگر قصد اقامت در کانادا را دارید در بخش‌های بعدی آن‌ها را بیشتر خواهیم شناخت.

لیتن، بریتیش کلمبیا

در سال 2021 شهر کوچک لیتن در ایالت بریتیش کلمبیا با داشتن جمعیتی حدود 250 نفر جزو گرم‌ترین شهر‌ها معرفی شده است. این شهر حدود سه ساعت از ونکوور فاصله دارد و علت گرم بودن این شهر داشتن دمایی حدود 35 درجه سانتی‌گراد است. 

حتی طبق گزارش‌هایی که انجام شده است لیتن از شهر‌های میامی یا لاس وگاس کشور آمریکا نیز گرم‌تر است. متاسفانه گاهی دمای بالای ‌هوای این شهر باعث شده است تا افراد زیادی نخواهند در این شهر‌ زندگی کنند. همچنین گرمای این شهر گاهی منجر به آتش سوزی شده است. 

کملوپس، بریتیش کلمبیا

حدود دو ساعت دور‌تر از شهر لیتن شهر کوچک کملوپس قرار دارد که طبق آخرین آمار در آن نزدیک به 81 هزار نفر زندگی می‌کنند. این شهر نیز یکی از شهرهای گرم کانادا به شمار می‌رود که میانگین دما در آن حدود 29 درجه سانتی‌گراد تخمین زده شده است. 

تابستان‌های این شهر نیز رطوبت پایینی دارد و از ماه ژوئن تا اوت میانگین دما حدود 20 تا 29 درجه سانتی گراد است. همچنین طبق گزارش‌هایی که انجام شده است این شهر در ماه ژوئن حداکثر دما را به میزان 47 درجه سانتی‌گراد تجربه کرده است.

با وجود گرم بودن این شهر، زمستان‌های بسیار سردی دارد و گاهی دما به 38- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. 

 ویندزور، انتاریو

شهر ویندزور واقع در ایالت انتاریو یکی از گرمترین شهرهای کانادا است که با کشور آمریکا هم‌مرز است. این شهر دومین شهر گرم کانادا بعد از کملوپس است که میانگین دما در آن حدود 28 درجه سانتی گراد است. پایین‌ترین دمای این شهر در مقایسه با شهر‌های دیگر کانادا بالا‌تر است و در ماه جولای دما به حدود 18 درجه سانتی گراد می‌رسد. 

آب‌و‌هوای این شهر نیز مانند قسمت‌های دیگر کانادا در زمستان و تابستان متفاوت است. به‌طوری که زمستان سرد است و دما معمولا تا ماه ژانویه کم می‌شود و به 3- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. 

تابستان‌های ویندزور نیز گرم و مرطوب هستند، این رطوبت با دمای بالا ترکیب شده و درنتیجه، باعث گرم‌تر شدن هوا می‌شود. 

اوسیوس، بریتیش کلمبیا

این شهر در ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد و یکی از گرمترین شهرهای کانادا است. دمای شهر اوسیوس در فصل گرما بیشتر روز‌ها به 20 درجه سانتی‌گراد و در بعضی از روز‌ها به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. 

در این شهر کوچک طبق حدود 5000 نفر زندگی می‌کنند و حدود دو مایل با مرز آمریکا فاصله دارد. جالب است بدانید که یکی از دلایل جذب گردشگران هوای گرم و مناسب آن در تابستان است. 

شهر اوسیوس نیز آب‌و‌هوای متفاوتی دارد. دمای این شهر در زمستان در ماه‌های ژانویه و فوریه به 2- و 3- درجه سانتی‌گراد می‌رسد و طبق آماری که انجام شده است کمترین دمای این شهر 26- درجه سانتی‌گراد است.

تورنتو، انتاریو

شهر تورنتو در ایالت انتاریو قرار دارد و پایتخت این ایالت است. حدود 3 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند. این شهر تابستان‌های گرم و مرطوب دارد و معمولا دمای آن حدود 25 درجه سانتی‌گراد است. 

مانند بخش‌های دیگر کانادا تابستان‌ها در تورنتو کوتاه است و فقظ چند ماه طول می کشد. تابستان‌های شهر تورنتو نیز تحت تاثیر طوفان‌های تندری است که به‌طور منظم به ایالت انتاریو برخور می‌کنند. طوفان‌ها اغلب با باد‌های شدید ترکیب می‌شوند و شدت آن به 100 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.

با این حال، گردشگران زیادی تمایل دارند تا در فصل تابستان به شهر تورنتو سفر کنند. 

 

اتاوا، انتاریو

شهر اتاوا در ایالت انتاریو قرار دارد که پایتخت کشور کانادا نیز است و نسبت به شهر تورنتو در موقعیت شمال‌تری قرار گرفته است. 

به همین علت، این شهر تابستان‌های گرم و مرطوب دارد و میانگین دمای آن حدود 26 درجه سانتی‌گراد است. ماه‌های جولای و اوت گرم‌ترین ماه‌های این شهر به شمار می‌آیند و یکی از گرمترین شهرهای کانادا است. 

با این حال، این شهر با داشتن تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد زندگی برای ساکنان بدون سختی در جریان است و با تبدیل شدن کانال ریدو به طولانی‌ترین محوطه اسکیت در زمستان، این شهر به مکانی ویژه برای گردشگران تبدیل می‌شود. 

ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

شهر ویکتوریا در ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد و تابستان‌های آن خنک، خشک و تا قسمتی ابری است. همچنین زمستان‌های این سانتی‌گراد متغیر است.

اگر گردشگری بخواهد به این شهر سفر کند، بهترین زمان از اواسط ماه جولای تا اواخر اوت است. 

مونترال، کبک

مونترال در ایالت کبک قرار دارد. یکی از شهر‌های پرجمعیت کانادا است که تابستان‌های آن گرم و شرجی با میانگین دمای 26 درجه سانتی‌گراد و زمستان‌های سرد با میانگین دمای 4- درجه سانتی‌گراد است. 

فصل گرما این شهر از 21 می تا 18 سپتامبر حدودا چهار ماه طول می‌کشد. بیشترین دمای روزانه در این مدت 20 درجه سانتی‌گراد است. گرم‌ترین روز سال مصادف با 19 جولای است که دمای آن به 26 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. 

کلگری، آلبرتا

شهر کلگری در ایالت آلبرتا واقع شده است و درجه حرارت هوای آن بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر در حدود 19 درجه سانتی‌گراد است. به همین علت یکی از گرمترین شهرهای کانادا است. این شهر در زمستان هوای سرد و طولانی دارد که میانگین دمای آن به 11- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. 

تابش آفتاب در این شهر در مقایسه با شهر‌های دیگر کانادا بیشتر است و همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد در فصول سرد سال به این منطقه سفر کنند.

گرم ترین شهر‌های کانادا در فصل زمستان

هنگامی که صحبت از زمستان می‌شود همه ما یاد سرما، یخبندان و برف می افتیم، اما در کانادا شهرهایی نیز وجود دارند که در زمستان گرم هستند. این شهر‌ها بیشتر در ایالت‌های بریتیش کلمبیا، نیوفانلند و نوااسکوشیا قرار گرفته‌اند که در زیر با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم. 

ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد و در سرد‌ترین ماه‌های سال مانند ژانویه دمای بین 4 تا 7 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. ممکن است در زمستان شما شاهد باران‌های غیر منتظره‌ای باشید که حال و هوای داخل شهر را عوض کنند.

این شهر یکی از گرمترین شهرهای کانادا در زمستان است و گاهی در ماه بهمن آب‌و‌هوای ونکوور طوری تغییر می‌کند که فکر می‌کنید بهار یا تابستان شده است. این امر به علت وجود پدیده آبو‌هوای گرم اقیانوسی اتفاق می‌افتد. 

میانگین دمای این شهر در تابستان بین 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد است، این دما در شب‌ها کاهش پیدا می‌کند و به حدود 13 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. 

طبق جدول هوا‌شناسی سه ماه ژوئن، جولای و اوت میانگین دمای این شهر بین 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد متغیر است و به طور تقریبی بین 4 تا 7 روز از ماه بارش باران را تجربه می‌کند. 

 

هالیفکس، نوا اسکوشیا

هالیفکس در ایالت نوا اسکوشیا قرار دارد و یکی از گرمترین شهرهای کانادا در فصل زمستان است. در نتیجه، در این شهر برف کمی می‌بارد. به علت آب‌و‌هوای این شهر در زمستان مکان‌های دیدنی آن نسبت به تابستان خلوت‌‌تر هستند. همچنین به علت خلوت بودن این شهر بلیط‌ها نیز ارزان‌تر هستند. 

سنت جانز، نیوفانلند 

به علت جریانات گلف استریم سنت جانز آب‌و‌هوای مرطوب قاره‌ای با تغییرات فصلی کمتر از حد طبیعی دارد. سنت جانز در ایالت نیوفانلند قرار دارد و به علت داشتن باد‌های شدید، مه و ابر مشهور است. زمستان‌های خنکی نیز دارد و برف در آن‌جا می‌بارد که به سرعت ذوب می شود. 

سخن نهایی

در سطور بالا در حد امکان در مورد شهر‌هایی که آب‌و‌هوا معتدل و نسبتا گرم‌تری در کشور کانادا دارند، اطلاعاتی دادیم. در بالا نیز گفتیم، بیشتر این شهر‌ها در بخش جنوبی کشور کانادا و هم‌مرز یا نزدیک به مرز آمریکا قرار گرفته‌اند. 

دمای هوای فصل تابستان در این شهر‌های کانادا بین 20 تا 27 درجه سانتی‌گراد متغیر است. هر چند با بالا رفتن درجه حرارت حالت شرجی نیز تشدید می‌شود، اما دو منطقه کلگری و هالیفکس بهترین و زیبا‌ترین نقاط برای بازدید از کانادا در تابستان هستند. 

برای کسانی که قصد مهاجرت به گرمترین شهرهای کانادا را دارند با در نظر گرفتن موقعیت آب‌و‌هوای این شهر‌ها می‌توانند موارد دیگری مانند موقعیت اقتصادی، موقعیت شغلی، درآمد‌زایی، تحصیل و موارد دیگر را بررسی کنند. 

پیچیدگی های فراوان مهاجرت به کانادا به گونه ای است که بهترین و مطمئن ترین راه جهت اخذ آن، دریافت مشاوره از مجرب ترین افراد می باشد. همین حالا می توانید برای تکمیل فرم ارزیابی در وبسایت اقدام نمائید تا موسسه فراز مهاجر (CiO) راهنمای شما در این مسیر باشد.