گزینش های برنامه استانی ساسکاچوان(DRAW)

پیشنهاد میکنیم قبل ازینکه شروع به مطالعه ی این مقاله کنید حتما از طریق این لــــــینک ، نحوه ی اقدام و شرایط برنامه استانی ساسکاچوان را بررسی نمایید . گزینش های استان ساسکاچوان در زیرشاخه های EE , OID معمولا در یک زمان اتفاق می افتد و فاصله ی زمانی بین گزینش ها بستگی به نیازهای استان و فدرال خواهد داشت.

می بایست از جدول 110 امتیازی برنامه استانی ساسکاچوان ، حداقل 60 امتیاز کسب نمایید و ناک شغلی شما ، جزو ناک های ممنوعه استان ساسکاچوان نباشد.

نکته قابل توجه این است که جهت اقدام از طریق برنامه استانی ساسکاچوان بــایـد مدرک زبان ، ارزیابی مدرک تحصیلی و تمکن مالی 3 ماهه آماده باشد.

برنامه استانی ساسکاچوان

توجه دوم

ناک درست انتخاب کنید !

انتخاب ناک صحیح مهمترین گزینه در بالا بردن شانس اخذ دعوتنامه ی برنامه استانی ساسکاچوان می باشد . بعنوان مثال برای فارغ التحصیلان رشته عمران بیش از 20 نوع ناک شغلی مرتبط وجود دارد که با کوچکترین تغییر در نامه سابقه کاری یا شرح وظایف ، میتوان یکی از گزینه های ناک شغلی مورد تقاضای استان بود.

توجه سوم

پس از ایجاد پروفایل و درخواست EOI ، مدام ناک خود را تغییر ندهید و منتظر دراو شدن باشید و ازینکه امتیازها بالاست و با امتیاز شما ، فاصله دارد اصلا دلسرد نشوید ولی توجه داشته باشید که با توجه به نیاز شغلی استان ، وقت و هزینه ی خود را به این برنامه اختصاص دهید؛بعنوان مثال تا به امروز استان هیچگاه از ناک شغلی خلبانان و یا هوانوردی استقبال نکرده است !

توجه آخر

اگر سابقه ی ارسال مدارک به استان یا فدرال دارید به هیج وجه اطلاعات قبلی خود را تغییر ندهید ( مگر اینکه از لحاظ زمانی امکان پذیر باشد ) . بعنوان مثال سال 2021 اقدام جهت ویزای تحصیلی نموده اید و در آنجا ذکر کرده اید 2131 – Civil engineers و حالا تصادفا با برنامه استانی ساسکاچوان آشنا شدید و مشاهده می کنید ناک 0711 مورد تقاضای استان است و اینجاست که چه بسا شما از استان حتی نامینیشن استانی هم بتوانید بگیرید ولی در مرحله ی فدرال ، مغایرت در اطلاعات قبلی بوجود خواهد آمد و اتفاق تاسف بار رفیوزی پرونده ، انتظار شما را خواهد کشید.

برنامه استانی ساسکاچوان

زمان بندی گزینش های برنامه استانی ساسکاچوان

هیچ تاریخ دقیقی نمی توان بیان نمود !

دراوهای برنامه استانی ساسکاچوان به نیازهای استان و انباشتگی پرونده ها در استان و فدرال بستگی خواهد داشت و نمی توان بصورت قاطع – مانند برنامه استانی بریتیش کلمبیا که هر دو هفته یکبار سه شنبه ها – زمان مشخصی برای برگزاری دراوها در نظر گرفت .

دراوهای اخیر استان ساسکاچوان 2022

** تاریخ نگارش این مقاله 7 سپتامبر 2022 می باشد .

SEP 2022 :

در ماه سپتامبر استان ساسکاچوان سه نوع دراو انجام داده است . ابتدا در تاریح یکم سپتامبر 2022 تعداد 941 دعوتنامه در مجموع دو زیرشاخه OID ,EE با حداقل امتیاز 61 صادر نمود .

سپس در تاریخ 6 سپتامبر 2022 ، تعداد 377 دعوتنامه در مجموع با امتیاز 69 و تعداد 383 دعوتنامه در مجموغ با امتیاز 61 صادر نمود که پایین ترین امتیاز در سال اخیر بوده است.

AUG 2022 :

 در ماه آگوست 2022 اولین تاریخ 11ام این ماه بود . در این تاریخ 745 دعوتنامه در هر دو زیرشاخه OID ,EE با حداقل امتیاز 68 صادر گردید.

هفته ی بعد از آن ، در تاریخ 18 آگوست ، امتیازها به 67 و تعداد دعوتنامه ها به 667 تقلیل پیدا کرد.

در 25 آگوست 2022 ، امتیازها کاهشی بود و به امتیاز 65 رسید و مجموع دعوتنامه ها به 629 رسید.

JUL 2022 : 

برنامه استانی ساسکاچوان در این ماه نیز بسیار پرکار بود .در تاریخ 6 جولای 2022 تعداد 677 دعوتنامه با حداقل امتیاز 73 !

هشت روز بعد در تاریخ 14 جولای 2022 ، امتیازها به زیر 70 رسید و تعداد 625 دعوتنامه با حداقل امتیاز 69 ، کلید ریزش امتیازها را زد .

روند کاهشی ادامه داشت و در تاریخ 21 جولای 2022 ، امتیازها به 68 رسید و تعداد دعوتنامه ها فقط در استریم EE به 797 رسید .

از آنجایی که در 21 جولای ، OID هیج دعوتنامه ای نداده بود ، در تاریخ 28 جولای 2022 ، امتیازها و ناک های شغلی ثابت ماند و برنامه استانی ساسکاچوان تعداد 748 دعوتنامه برای متقاضیان امتیاز 68 به بالا صادر نمود.

MAY 2022 :

فقط یک دراو انجام شد و با تعداد دعوتنامه ی 91 برای زیرشاخه OID و تعداد 106 دعوتنامه برای EE . با امتیاز ناامید کننده ی 85 ! 

MAR 2022 :

باز هم ناامیدکننده ! امتیازها 87 در هر دو زیرشاخه و تعداد دعوتنامه ها در مجموع 82 عدد .

ناامیدی از برنامه ی استانی ساسکاچوان در این زمان ها ، بین متقاضیان خارج از استان ساسکاچوان ، موج میزد زیرا در تاریخ 4 مارچ 2022 ، دراوی خارج از برنامه برای پرونده متقاضیان اوکراینی انجام شده بود با حداقل امتیاز 60 و تعداد دعوتنامه ی 36 ! یجورایی کلا 36 پرونده اوکراینی بود و آن هم تموم شد .

JAN 2022 :

12 ژانویه 2022 تنها دراو استانی برنامه ساسکاچوان بود که کلا 6 ناک شغلی رو دعوتنامه صادر کردند با حداقل امتیاز 68 و تعداد دعوتنامه 104 .

این گزینس استان بعد از حدود دوماه اتفاق افتاد ؛ آخرین دراو برنامه استانی ساسکاچوان در سال 2021 ، 18 نوامبر با امتیاز 65 و تعداد 633 دعوتنامه بود.

پول و زمان

زمان + نقدینگی

برنامه استانی ساسکاچوان ( کنار برنامه اکسپرس اینتری فدرال ) ، در حال حاضر ارزان ترین روش شدنیه مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. این موضوع بسیار وسوسه انگیز است ولی حتما دقت بفرمایید که امتیازهایی که در حال حاضر به 60 -61 تقلیل پیدا کرده ، بسیار محدود می باشد لذا نمی توان به امید پایین آمدن امتیازها در دراوهای این استان  برای هر ناک شغلی،دست روی دست گذاشت و فرصت های برنامه های دیگر مانند برنامه استانی بریتیش کلمبیا ، برنامه استانی آلبرتا و … را از دست داد .

از طرف دیگر ، خیلی از افراد وقتی امتیازها پایین می آید ، تازه به فکر آیلتس و ارزیابی مدرک تحصیلی و … خواهند افتاد ! این موضوع را مدنظر قرار دهید که چه بسا زمانی که تمام مدارک شما جهت ایجاد پروفایل آماده گردید،امتیازها جهش زیادی داشته باشد و یا اصلا استان ساسکاچوان ، ناک های مورد نیاز خود را تغییر دهد . 

حواستان به زمان و پولتان باشد.

جمع بندی نهایی

صبور باشید . مدارک لازم جهت اقدام را آماده  کنید و در بهترین زمان ممکن ، تیر را به هدف بزنید و به هیچ وجه از بالا بودن امتیازها ، ناامید نباشید و از طرفی پایین بودن امتیازها هم ، شما را سردرگم نکند.

برنامه استانی ساسکاچوان ، به این دلیل که نیاز به جاب آفر نداشته و برخی افراد با دانش زبان معمولی و همچنین عدم سخت گیری در سن قابلیت اقدام از طریق این برنامه را دارند،مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است ولی نکات پیچیده و مبهمی در کل پروسه ی مهاجرت به کانادای متقاضی از طریق برنامه استانی ساسکاچوان رخ خواهد داد که بدون شک نیاز به افراد متخصص و با تجربه خواهد بود . ما در فراز مهاجر پارس ، از روزهای ابتدایی این برنامه ، با حضور فعال ، پرونده های موفقی را پشت سر گذاشتیم که تمام این تجارب را در پرونده های پیش رو ، به کار خواهیم بست تا پروسه ی مهاجرتی شما در آرامش و اطمینان سپری شود و در نهایت زندگی جدید خود را در کشور کانادا آغاز نمایید.

پول و زمان