امتیازبندی برنامه استانی ساسکاچوان

برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان (SINP) این امکان را در اختیار استان قرار می‌دهد تا نیروهای متخصصی که دارای مهارت، سابقه کار و دانش زبانی مورد نیاز جهت استقرار و اسکان در این استان هستند را انتخاب نماید تا از این طریق به اقامت کانادا برسند .مهمترین دلیل محبوبیت برنامه استانی ساسکاچوان , عدم نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی ( Job Offer ) برای اقدام از طریق این برنامه هست . 

برنامه استانی ساسکاچوان به ۲ زیر شاخه EE و OID تقسیم بندی میشود.

این ۲ برنامه از نظر لیست مشاغل و امتیاز بندی استانی کاملا با هم یکسان هستند.

تفاوت برنامه ها در شرایط زیر میباشد:

۱- برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان متقاضی باید ابتدا پرونده اکسپرس اینتری فدرال را تشکیل داده باشد. این در حالی است که برای برنامه OID نیازی به پرونده اکسپرس اینتری نیست.

۲- برای شرکت از طریق برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان متقاضی قبل از اینکه  اقدام به تشکیل پرونده نماید، باید در سیستم امتیاز بندی برنامه نیروی متخصص فدرال 67 از 100 امتیاز لازم را کسب نماید.

در برنامه OID نیازی به این کار نیست و فقط کسب ۶۰ امتیاز در سیستم برنامه استانی کافی می باشد.

۳- برای اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری متقاضی باید در امتحان زبان نمره معادل CLB7 را کسب نماید. در زیرشاخه OID حداقل نمره زبان آیلتس CLB4 می باشد.

۴- مدت زمان بررسی پرونده های اکسپرس اینتری معمولا سرعت بیشتری نسبت به پرونده های OID دارند.

 

دانستنی های مهم برنامه استانی ساسکاچوان

افرادی که تمایل به مهاجرت با برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان را دارند باید در ابتدا نسبت به ساخت پروفایل EOI مطابق سیستم OASIS در وب سایت ساسکاچوان اقدام کنند. در هر دو روش درخواست کار ساسکاچوان که شامل اکسپرس اینتری (Express Entry) و OID) Occupations In-Demand) می‌شود. متقاضیان در ابتدا باید پروفایل شخصی خود بر اساس اطلاعاتی مانند سن، تحصیلات، نمره زبان، ذکر نام اعضای خانواده مستقر در استان، رشته تحصیلی و سابقه کاری و … بسازند.

لازم به ذکر است شغل مورد تقاضا باید منطبق با عناوین درج شده در جدول پذیرش استان ساسکاچوان باشد و می بایست متقاضی،تمکن مالی مناسب در حساب خود یا همسر وی ارائه دهد. برای ورود به pool مجازی، کسب امتیاز 60 از 110 مورد نیاز است. افرادی که بالاترین امتیاز را کسب نمایند دعوتنامه  دریافت می کنند. اگر متقاضیان زیادی دارای امتیاز برابر باشند افرادی که دارای اعضای خانواده ساکن در کانادا یا سابقه تحصیل در ساسکاچوان هستند در الویت خواهند بود. سپس افرادی که دارای مهارت و دانش بالای زبان انگلیسی هستند شانس بیشتری جهت اخذ اقامت دائم برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان کانادا دارند.

در ادامه به جزئیات امتیازبندی برنامه SINP خواهیم پرداخت .

برنامه استانی ساسکاچوان

فاکتورهای امتیازبندی SINP

در جدول امتیاز دهی برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان 5 معیار اصلی موردنظر است:

  • تحصیلات: تحصیلات فرد باید بیش از دوره متوسطه وهمچنین مورد تاًئید سیستم آموزشی کانادا باشد. (تحصیلات یک ساله که باعث شود فرد بتواند مدرک دیپلم و گواهی نامه دریافت نماید نیز مورد تائید می باشد.)
  • سابقه کاری: فرد متقاضی می بایست حداقل سابقه کار یکساله مرتبط با تحصیلات وی، طی 10 سال اخیر داشته باشد. که فرآیند کاری باید متناسب با مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان باشد. اگر شغل مورد درخواست مطابق لیست مشاغل نیازمند دریافت مجوز از طرف استان ساسکاچوان باشد. بایستی پیش از ارسال درخواست، مدارک موردنیاز جهت اثبات واجدالشرایط بودن برای این شغل ارائه شود.
  • زبان: دارا بودن دانش زبان انگلیسی یا فرانسه معادل با حداقل CLB4
  • سن فرد متقاضی
  • انطباق پذیری فرد متقاضی با استان

 فاکتور اول : سن

افرادی که در بازه ی سنی 22 تا 34 سال قرار دارند ، بیشترین امتیاز لازم را بدست خواهند آورد . نکته ی قابل توجه امتیاز بندی سن اینست که  34 سال و 364 روز همان 34 سال محاسبه خواهد شد.

 

 

امتیازبندی سن

سن متقاضیامتیاز
کمتر از 18 سال0
18-218
22-3412
35-4510
46-508
بالای 50 سال0

 فاکتور دوم : مدرک تحصیلی

مدرک کارشناسی ارشد و دکتری امتیازبندی یکسانی دارند . نکته ی قابل توجه این است که قبل از ایجاد پروفایل استانی می بایست ارزیابی مدرک تحصیلی خود را از سازمان مربوطه اخذ کرده باشید .

** از آنجایی که اکثر متقاضیان ، سازمان WES را برای ارزیابی انتخاب می کنند ، آموزش رایگان ساخت پروفایل وس را بصورت تصویری برای شما آماده نموده ایم .کلیـــــک کنید.

امتیاز بندی مدرک تحصیلی

مقطع تحصیلی متقاضیامتیاز
دیپلم یا گواهی نامه یکساله12
کاردانی15
کارشناسی(لیسانس)20
کارشناسی ارشد(فوق لیسانس)23
دکتری23

 فاکتور سوم : سابقه کاری

مهمترین قسمت مدارک ارسالی شما به استان ساسکاچوان نامه سابقه کاری و مستندات مرتبط به آن است . دقت بفرمایید :

  • سال های سابقه کاری فقط 10 سال اخیر مدنظر است و به دو بازه ی 5 ساله تقسیم می شود و سال ششم صفر امتیاز دارد . مجموع امتیازهای سابقه کاری، ماکسیمم 15 امتیاز است.
  • بعد از تاریخ فارغ التحصیلی مقطع مرتبط با شغل شما در نظر گرفته خواهد شد . بعنوان مثال متقاضی در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد داشته و با وجود سابقه کاری 10 ساله ، اما کارشناسی پیوسته ی خود را 5 سال پیش اخذ نموده است .این شخص باوجود کسب امتیاز کامل مدرک تحصیلی ، در فاکتور سابقه کاری ، فقط 10 امتیاز از جدول امتیازبندی ساسکاچوان بدست خواهد آورد.
امتیاز بندی سابقه کاری

سابقه کاری در 10 سال اخیرامتیاز
یک سال در 5 سال اخیر2
دو سال در 5 سال اخیر4
سه سال در 5 سال اخیر6
چهار سال در 5 سال اخیر8
پنج سال در 5 سال اخیر10
یک سال در 5 سال دوم0
دو سال در 5 سال دوم2
سه سال در 5 سال دوم3
چهار سال در 5 سال دوم4
پنج سال در 5سال دوم5
ماکسیمم امتیاز سابقه کاری 10 سال اخیر15

 فاکتور چهارم: دانش زبان

دانش زبان بر اساس CLB می باشد . در ابتدای شروع برنامه فقط یک دانش زبان امتیاز داشت ولی در حال حاضر ، زبان دوم 10 امتیاز به متقاضی ، اضافه خواهد کرد.

امتیاز بندی زبان اول

سطح زبان اولامتیاز
CLB412
CLB514
CLB616
CLB718
CLB8 به بالا20
ماکسیمم امتیاز زبان اول20

 

 

امتیاز بندی زبان دوم

سطح زبان دومامتیاز
CLB42
CLB54
CLB66
CLB78
CLB8 به بالا10
ماکسیمم امتیاز زبان دوم10

 

 

 فاکتور پنجم : انطباق پذیری یا کانکشن با استان ساسکاچوان

از جدول زیر ماکسیمم 30 امتیاز می توان بدست آورد . دقت بفرمایید امتیاز تحصیل به شرطی در نظر گرفته خواهد شد که ویزای تحصیلی متقاضی ، اعتبار داشته باشد.

امتیاز بندی انطباق پذیری

عنوانامتیاز
داشتن جاب آفر از کارفرمای داخل استان30
خویشاوند در استان20
داشتن سابقه کاری حداقل یکساله استان در پنج سال گذشته5
سابقه تحصیل حداقل یکساله در استان5
ماکسیمم امتیاز انطباق پذیری30

جمع بندی

از جدول بالا کافیست 60 امتیاز کسب نمایید تا حائز شرایط ایجاد پروفایل در برنامه استانی ساسکاچوان باشید . هرچه امتیاز شما بالاتر باشد شانس دریافت دعوتنامه شما بالاتر خواهد بود.

در کنار امتیاز بالاتر ، ناک شغلی مورد تقاضای استان که در هر گزینش (DRAW) صورت میپذیرد بسیار مهم است. ازطریق این لینک می توانید ناک های ممنوعه برنامه استانی ساسکاچوان را ببینید.