برنامه استارت آپ ویزای کانادا

ویزای استارتاپ کانادا برای افرادی است که قصد دارند ایده های نوآورانه خود را در کشور کانادا تاسیس کنند و یا اینگونه بگوییم ” گسترش دهند “. این صاحبان ایده یا مخترعین ، پس از دریافت نامه حمایتی از سازمان های مجاز که دولت کانادا بصورت رسمی در سایت اداره مهاجرت اطلاع رسانی کرده است، برای خود و همه اعضای خانواده شان درخواست مهاجرت به کانادا را میدهند. در هر ایده یا بیزینس 5 نفر بهمراه خانواده می توانند از شرایط این برنامه ی مهاجرتی استفاده ی لازم را ببرند. این افراد نوآور با بخش خصوصی کانادا ترکیب شده و کسب و کارهایی در مقیاس بسیار بزرگ تر را شکل میدهند.

برای واجد شرایط بودن این برنامه اقامت دائم کانادا باید یک ایده خلاقانه کسب و کار به دولت کانادا معرفی کنید که بتواند از یک شرکت مورد تایید کانادا نامه حمایتی (letter of support) دریافت کند. در صورتی که ایده ای ندارید، می توانیم در توسعه یک بیزینس استارتاپی به شما کمک کنیم که از طریق استارت آپ، موفق به دریافت اقامت کانادا شوید.

اگر صاحب ایده و خلاقیت و اختراعی هستید که میتواند در بازار جهانی رقابت کند، همچنین اگر میتوانید از ایده و طرح خود برای جذب سرمایه گذاران و دریافت اقامت از این طریق، دفاع کنید، حتما ویزای استارتاپ کانادا، یکی از بهترین انتخاب های شماست. 

برنامه استارت آپ همانگونه که از اسم برنامه مشخص است، دولت کانادا به دنبال ایده جدید یا سودآور و توأمان اشتغال زا می باشد. لذا افرادی که طرح توجیهی قوی یا طرح خاصی را ارائه می دهند شانس اقدام از طرق این برنامه را خواهند داشت.

برنامه استارت آپ ویزا به عنوان یک برنامه آزمایشی پنج ساله که کارآفرینان خارجی با مهارت ها و پتانسیل ایجاد مشاغل در کانادا را هدف قرار می داد در سال ۲۰۱۸ ٬ به عنوان یک برنامه مهاجرتی دائمی از سوی دولت کانادا اعلام شد.

در واقع این برنامه جایگزین برنامه سرمایه گذاری فدرال که در سال ۲۰۱۳ خاتمه یافت، محسوب می شود و کارآفرینان مهاجر مبتکر که مشاغل جدید ایجاد کرده و رشد اقتصادی را تحریک می کنند، هدف این برنامه اعلام شدند.

در این برنامه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و حداقل دانش زبان CLB 5 معادل با reading 4 و listening, writing, speaking 5 و تمکن مالی 3 ماه قبل از سابمیت طبق جدول تمکن مالی فدرال را لازم است داشته باشید.

برنامه استانی ساسکاچوان
برنامه استانی ساسکاچوان

مرحله اول تائیدیه طرح از ارگان های مورد تائید دولت کانادا که اصطلاحا LOS می بایست اخذ شود و سپس مرحله دوم درخواست اقامت دائم از دولت کانادا است. 

توضیح اینکه نامه ساپورت (تائیدیه) بر اساس طرح توجیهی شما ( امکان اینکه فقط در حد طرح باشد و فیزیک آن ایده وجود نداشته باشد) امکان پذیر است اما می بایست حتما دقت بفرمائید که برخی از انکوباتور ها خوشنام نیستند و احتمال ویزا نشدن را بسیار بالا می برند لذا در انتخاب ارگان مربوطه نیز می بایست وسواس به خرج داد تا با اطمینان بیشتر به سمت اقامت دائم کانادا قدم برداشت.

پیشنهاد ما این است که LOS خود را از وی سی ها یا انجل ها یا انکوباتور های قوی بگیرید. نکته ی جالب این برنامه این است که شما قبل از دریافت اقامت دائم می توانید درخواست اجازه کار روی طرح خود را بدهید و قبل از دریافت پی آر با ویزای ورک پرمیت وارد خاک کانادا شوید تا پروسه زمانی دریافت پی ار طی گردد. بنابراین برای اقدام در این برنامه می بایست:

  1. طرح توجیهی که توانایی اخذ LOS را داشته باشد.

  2. مدرک زبان معادل دانش زبان CLB 5 
  3. تمکن مالی طبق جدول فدرال .

اعضای کلیدی و غیر کلیدی در استارت اپ به چه معنی است؟

اعضای کلیدی یا همان Essential Applicant به اعضایی میگونید که عضو جدا نشدنی از پروژه استارت آپ هستند. مثلا تصور کنید ایده شما در خصوص اپلیکیشن موبایل باشد، خب در این طرح فردی که توسعه گر نرم افزار یا همان توسعه دهنده ایده است قطعا جز افراد ضروی گروه خواهد بود و توسعه ایده بدون او غیر ممکن خواهد شد. اگر به هر دلیلی پرونده اعضای کلیدی رد شود، پرونده سایر افرادی که در تعهدنامه ذکر شده‌اند نیز مردود می‌شود.

اعضای غیر کلیدی یا همان Non-essential افرادی هستند که بدون وجود آنها پروژه باز قابل اجرا خواهد بود. در مثال قبلی که آوردیم، تصور کنید مدیر بازاریابی همان طرح به احتمال فراوان یکی از اعضای غیر ضروری گروه می باشد. اگر او در گروه نباشد شاید لطمه خیلی جدی به توسعه ایده وارد نشود.

” اگر یکی از اعضای کلیدی گروه به هر دلیلی مرود شود، تمام اعضا مردود خواهند شد و پرونده مختومه میشود. حتی اگر یکی از افراد وابسته به اعضای کلیدی مردود شوند، مثلا فرزند یا همسر یکی از اعضای ضروری، باز هم پرونده کل گروه مرود خواهد شد.”

برنامه به ظاهر ساده ای به نظر می رسد اما پیچ و خم های بسیار زیادی خواهد داشت

بطور کلی :

  • با درخواست اقامت دائم شما، خانواده شما نیز می توانند اقامت دائم دریافت کنند. (این مورد شامل همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال می شود).
  • شما و خانواده تان می توانید از سیستم های مراقبت های بهداشتی و آموزشی کانادا بهره مند شوید.
  • این یک برنامه فدرال است، بنابراین می توانید در هر استان کانادا زندگی کنید.
  • شما پس از سه سال زندگی در کشور کانادا٬ واجد شرایط درخواست شهروندی هستید.
  • برنامه مهاجرت از طریق استارت آپ کانادا، محدودیت سنی ندارد ؛ لذا مناسب ترین راه مهاجرت به کشور کانادا و دریافت اقامت دائم برای متقاضیانی است که سن مهاجرت را از دست داده اند.
  • در این برنامه به دانش زبانی سطح بالایی نیاز ندارید.
  • برنامه استارتاپ ویزا در مقایسه با برنامه‌های کارآفرینی استانی کانادا، دارای شرایط خاصی نیست. به عبارت ساده‌تر، اقامت دائم کانادا که از این روش به شما و اعضای خانواده تان اعطا می‌شود، مشروط به موفقیت بیزنس مورد نظر نبوده و حتی در صورت عدم موفقیت در بیزینس نیز پس از ورود به خاک کانادا خللی در فرآیند دریافت اقامت دائم ایجاد نخواهد شد.
  • در صورت نداشتن کسب‌وکار در ایران نیز می‌توانید در این برنامه شرکت کنید.
  • پس از دریافت تاییدیه می‌توانید مستقیماً برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. این فرایند از زمان ثبت پرونده تا اقامت دائم کانادا یک سال تا یک سال و نیم زمان می‌برده است٬ اما در حال حاضر بواسطه کرونا و اتفاقات جاری زمان بررسی پرونده استارت آپ ویزا ۳۱ ماه است که انتظار می رود با تلاش اداره مهاجرت و بودجه اختصاص داده شده٬ این بازه زمانی کوتاه تر شود.
  • اگر ایده‌ استارتاپی هم نداشته باشید هم می‌توانید در صورت داشتن شرایط لازم همچنان از طریق برنامه استارت آپ ویزای کانادا برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.
  • اعضای اصلی گروه استارت آپ٬ همزمان می توانند برای ویزای کار کانادا اقدام کنند. زمان بررسی پرونده ویزای کار در حال حاضر طبق آپدیت اداره مهاجرت این پروسه بین 14 هفته به طول می انجامد.
فراز مهاجر پارس با همراهی تیمی مجرب از ابتدای مسیر یعنی طراحی استارت آپ تا اقامت دائم کانادا در کنار شما خواهد بود
آخرین مطالب